9 храни за кожа, която сияе! Какво да ядеш, за да нямаш бръчки?

9 храни за кожа, която сияе! Какво да ядеш, за да нямаш бръчки?

Изчистването на кожата от несъвършенствата – било то пъпки, сухи и грапави участъци, блед тен и всякакви други недостатъци, е свързано със спазването на правилен режим – както за грижа, така и за хранене.

Идеално почистената, мека и овлажнена кожа е основата, но за да я поддържаш такава, хапвай от тези храни:

1. Куркума

Подправката е мощно противовъзпалително средство, което също е богато на куркуминоиди – антиоксидантни фитохимикали. Тези антиоксиданти борят свободните радикали и предотвратяват появата на бръчки и тъмни петна. Също така се справят с възпаленията, зачервяванията и подпухването. Лесен начин да включиш куркумата в диетата си е да я поръсваш върху напитки (най-вече смутита или кафе), както и да я добавиш към бърканите си яйца или зеленчуците.

2. Яйца

Те са полезни за теб по множество причини, но влияят върху здравословния блясък на кожата заради съдържанието на цинк. Този минерал има свойството да контролира производството на себум и минимизира появата на пъпки. Също така играе основна роля в производството на колаген – главният белтък в съединителната тъкан, който поддържа кожата стегната и изпълнена отвътре. Няма значение под каква форма ще хапваш яйцата, стига да присъстват в менюто ти.

3. Матча

Този сорт зелен чай помага за доброто хидратиране на кожните клетки и се бори с възпаленията, които иначе дразнят кожата и влияят отрицателно на тена. Доброто овлажняване на кожата помага на обновяването на клетките, а новите клетки подобряват тонуса и общото състояние на кожата. Ако не си падаш по матчата, поне се опитвай да пиеш повече зелен чай или просто вода с лимон, защото те също помагат за хидратацията.

4. Сьомга

Най-общо казано, сьомгата е суперхрана за блестяща кожа! Богата е на омега 3 есенциални мастни киселини, които работят за намаляване на бръчките и възпаленията, възпрепятстват разрушаването на колагена, за да изглежда кожата ти млада, гладка и здрава. Сьомгата също така намалява появата на пъпки. Независимо дали я добавяш към салата си или я хапваш като основно ядене, опитай се да я включваш в диетата си 2-3 пъти седмично.

5. Гъби

Те са страхотен източник на витамините от група B, които работят за възстановяване на вредите от слънцето. С гъбите ще си набавиш още селен (антиоксидант за по-хидратирана, блестяща и плътна кожа). Можеш да ги хапваш в салати или леко запържени.

6. Артишок

Полезният зеленчук съдържа фитохимикали, които действат като мощни противовъзпалителни средства. Хапвай артишок под форма на салата или печен.

7. Авокадо

Има причина то да е основна съставка в много маски за лице. Освен че е пълно с фибри, протеини, магнезий, витамин B6, E и K, то съдържа още биотини. Това вещество, познато още с наименованието витамин B7 е от изключителна важност за здравето на ноктите и косата. Биотинът влияе изключително благотворно и на сухата кожа. За разлика от останалите зеленчуци, авокадото съдържа и омега 9 мастни киселини, които оказват възстановяващо действие на кожата.

8. Сладки картофи

В кожата има големи количества витамин А и бета каротин. Когато организмът приема външно бета каротин, той го превръща във витамин А (важен за поддържането на здрава кожа, коса и зъби). Другото преимущество от яденето на храни, богати на бета каротин е, че те помагат за образуването на те. Само не прекалявай твърде много с тях.

9. Мандарини

Прекрасен източник на витамини А и C, които ти помагат да се справиш с акнето и повишават обновителните процеси в кожата. Фините линии и бръчки избледняват, когато в организма има високи нива на витамин А, защото той има мощни антиейдж свойства. От своя страна, витамин C помага за производството на колаген.

космополитън.бг