8 признака, че спиш по грешен начин

СПОДЕЛИ с приятели в социалната мрежа

Може би имаш грешни навици на сън и не подозираш. Обърни внимание на следните признаци.

  • Спиш по корем. Спането в тази поза пречи на нормалното дишане. И тъй като трябва да обърнеш главата си на една страна, за да поемш все пак някакъв въздух, по този начин извиваш гръбнака си. Това може да доведе до болки в гърба и врата.
  • Пиеш алкохол преди лягане. Може и да ти помогне да заспиш по-бързо, но ще те накара да ставаш през нощта, което ще влоши качеството на съня ти.
  • Нямаш режим на лягане. Ако успееш да си лягаш и ставаш по едно и също време, тялото ти ще се чувства много по освежено.
  • Лягаш си с пълен стомах. Избягвай да ядеш три часа преди лягане, за да не се подлагаш на риск от киселини и стомашно разстройство. Също така не са препоръчителни пържени, пикантни и мазни храни преди сън.
  • Спиш в ембрионална поза. Тя също затруднява дишането и влошава качеството на съня. Също така натоварва крайниците ти.
  • Спиш на лош матрак. От изключително значение за твоя сън е матракът, на който спиш. Ако сегашният ти е изкривен, няма защо да се чудиш от къде идват болките ти.
  • Спиш с телефона, използваш компютъра и таблета преди лягане. Тези екрани излъчват синя светлина, която активира мозъка ти и се намесва в естествения цикъл на сън, като телефонът е един от най-лошите варианти. Остави си поне половин час време без тях преди да си легнеш. Идеалният случай е два часа.
  • Спиш със синтетични материи. Става дума за твоето и спалното ти бельо. Те запазват топлината на тялото повече от естествените материи, което води до промяна на телесната температура (което може пък да доведе до събуждане през нощта). За предпочитане са памукът, бамбукът и вълнените материи.
<
loading...