4 гадни неща, които седенето по цял ден ти причинява

СПОДЕЛИ с приятели в социалната мрежа

Седенето по цял ден има своите вреди и това е известно на всички. Но какви са те?

  • Горенето на калории спада рязко. Липопротеин липазата, ензим, помагащ за разграждането на мазнините, драматично и бързо понижава нивата си. Този ензим също играе роля в превръщането на липопротеина с ниска плътност (лошия холестерол) в липопротеин с висока плътност (добър холестерол). Седенето по 8 часа на ден – често срещано явление при хората работещи в офис – намалява възможността на ензима да превръща лошия холестерол в добър с 95%.
  • Мускулите започват да те болят постоянно. Помисли в каква поза си сега, докато четеш статията. Вероятно си доста изкривена. Докато не усвоиш правилна стойка, няма как да не те болят мускулите. Когато си изправена, гледай ухото, рамото, бедро, коляно и глезен да оформят права линия, а гръбнакът да е извит под формата на „S”. Това се отнася и за седящата ти поза, като при нея ухото, рамото и бедрото трябва да са на една линия, както и коляното и глезена.
  • Рискът от покачване на теглото се увеличава два пъти. Рискът ти от напълняване се повишава два пъти и половина, ако седиш по 6-8 часа на ден, сравнено с 30 минути на ден.
  • Повишава се риска за развитие на диабет тип 2, рак и сърдечносъдови заболявания.

    За да избегнеш лошите последици, специалистите препоръчват честата смяна на позата и изминаването на поне 10 000 крачки на ден. Само движението може да компенсира часовете на стоене в офиса. Също така е добре да се раздвижваш на всеки час.

loading...

Inline
Inline