Яжте това, за да отслабнете и да изгоните рака надалеч!

Small burlap sack with oat on a dark wooden backgroundSmall burlap sack with oat on a dark wooden background

Според диетолозите, закуската е най-важното хранене за деня. Основно защото тя е нещото, което осигурява на тялото Ви достатъчно енергия за предстоящия ден и поставя метаболизма Ви в активен режим. Закуската е особено важна за тези, които спазват програмата за отслабване, тъй като ако прескочите тази храна ще увеличите само нездравословния апетит през целия ден.

Според диетолозите, закуската е най-важното хранене за деня. Основно защото тя е нещото, което осигурява на тялото Ви достатъчно енергия за предстоящия ден и поставя метаболизма Ви в активен режим. Закуската е особено важна за тези, които спазват програмата за отслабване, тъй като ако прескочите тази храна ще увеличите само нездравословния апетит през целия ден.

Както беше установено от скорошно проучване, публикувано в аналите на Nutrition & Metabolism, най-добрата закуска са овесените ядки. В проучването са включени 36 мъже и жени, разделени на 3 групи. Всички групи получавали ограничение на приема на калории на 350 калории.

Първата група трябвало да приема овесена каша за закуска, втората корнфлейкс, а третата пиела само вода за закуска. Всички групи са били помолени да запишат своето ниво на ситост през следващите три часа. Също така им били взети кръвни проби, за да бъдат проследени техните нива на кръвната захар и инсулин. Всички пациенти са обядвали една и съща храна. Резултатите показват, че групата, която е консумирала овесена каша е имала най-малко глад през сутринта и следобеда, и е консумирала 31% по-малко калории за обяд.

Овесена каша за закуска се оказа най-полезна за хора с наднормено тегло, защото те консумират 50% по-малко калории за обяд. Другите две групи вече са били гладни три часа, след като са закусили. А именно, овесена каша остава за по-дълго в стомаха, докато корнфлейкса бързо повишава нивата на кръвната захар и това автоматично води до рязък спад скоро след това.

Многобройни други проучвания са установили, че овесената каша е най-добрата и най-изгодната закуска, тъй като тя стимулира загуба на тегло и намалява приема на калории с 31-50%. Нещо повече, ефектите на овесената каша са дългосрочни. Освен, че е изключително здравословна, овесената каша също е и вкусна.

Това са някои от най-важните предимства от консумацията на овес:

Осигурява усещане за ситост

Овесена каша е най-добрата храна за всяка схема за загуба на тегло, тъй като намалява апетита, чрез осигуряване на чувство на ситост. Освен това, също така подобрява храносмилането.

Намалява кръвното налягане 

Овесът е изключително ефективен за регулиране на кръвното налягане, тъй като съдържа растителни протеини. Той понижава холестерола  Овесът е богат на здравословни фибри, което се свързват с мазнините и понижават LDL или нивата на лошия холестерол в кръвта. Освен това, овесените ядки са полезни при сърдечно-съдови заболявания и намаляват риска от сърдечна недостатъчност и инсулт, тъй като те насърчават здравето на сърцето и кръвоносните съдове.

Предотвратяват рак 

The British Medical Journal е публикувано изследване, което открива, че овесът може да намали риска от рак на простатата, на гърдата, на яйчниците и на дебелото черво. Ето защо, ако редовно консумирате овес за закуска, ще загубите наднорменото тегло лесно и много бързо! И все пак, имайте предвид, че с цел да се ускори процеса на загуба на тегло и да се получат още по-добри резултати, трябва редовно да се направят някои кардио упражнения, или най-малко 2-3 пъти седмично.

Източник: Blitz.bg