Петте правила за здрава кожа

Петте правила за здрава кожа

Най-доброто нещо, което може да направите за стила си, е да се грижите добре за вашата кожа. На първо място тя трябва да е здрава, за да бъде след това красива. Нито един грим не може да прикрие напълно недостатъците на кожата, а и решението не е във фон дьо тена или пудрата. Гримът трябва да бъде акцентът и дооформящият елемент на една здрава и красива основа, а именно кожата ви. Вижте кои са петте най-важни правила, които не трябва да пропускате:

1. Нанасяйте слънцезащитни продукти

Слънцезащитните продукти са задължителни не само през лятото, но и в останалите слънчеви дни от годината. Често, докато са на плаж, хората нанасят слънцезащитен крем, но забравят да предпазят лицето си. Не бива да допускате тази грешка, защото вредните слънчеви лъчи са основните виновници за разграждането на колагена. Избирайте продукти със защитен фактор 30+. По този начин ще се предпазите от потенциални заболявания на кожата, както и от преждевременно стареене.

2. Разгримирайте се всяка вечер преди лягане

Абсолютно задължително е да премахвате грима си преди лягане. През нощта кожата регенерира. В този период от време тя има нужда от полезни вещества, които „дърпа“ от своя най-горен слой. Затова е важно да се разгримирате и да нанасяте специален вечерен крем, който да подхранва кожата ви и да помага за нейното възстановяване.

3. Създайте си рутина в грижите за кожата

Половината успех в поддържането на здрава кожа се изразява в грижата за нея. Всеки тип кожа има нужда от различни видове продукти, затова е важно да определите точно към кой тип кожа се причислява вашата. Също така дневната и нощната рутина са много важни. През деня почиствайте кожата си, третирайте я със специален продукт, ако имате нужда и я овлажнявайте (не забравяйте защитния фактор). Подготовката за нощта се изразява в същите неща, като този път овлажнителят не трябва да има защитен фактор. Той трябва да съдържа повече подхранващи вещества, които да помогнат в регенериращия процес на кожата.

4. Здравословно хранене и спорт

Тренировките и полезната храна не се отразяват добре само на фигурата ви. Докато се упражнявате, притокът на кръв се засилва, което помага на клетките да се наситят с повече кислород и да се борят със свободните радикали. Според диетолози някои определени храни могат да подобрят външния вид и здравето на кожата ви. Храните, богати на омега-3 мастни киселини помагат за хидратирането на кожата, а тези, които съдържат повече цинк, допринасят за производството на колаген.

5. Консултирайте се със специалист

Стараете и да опитвате всичко, но все още няма промяна? Може би е време да се видите с дерматолог. При някои по-сериозни кожни проблеми е нужно подходящо лечение, предписано от специалист.

тялото.бг